خرید از چابهار
خرید از چابهار

خرید از چابهار و بازارهای چابهار

مراکز خرید چابهار به داشتن انواع پارچه های محلی، کیف و کفش و لباس های استوک و برند دست دوم یا کیف و کفش معروف است. علاوه بر پوشاک، برای خرید از چابهار باید بدانیم که منطقه آزاد چابهار به دلیل برخورداری از کالاهای لوکس و انواع ظرف و ظروف آرکوپال و کریستال خارجی، معروف است. لوازم آرایشی، ادویه، چای، ماهی و مواد غذایی نیز در چابهار با ارزان ترین قیمت یافت می شود. اگر قصد سفر به چابهار دارید ولی نمی دانید در بازارهای چابهار دنبال چه چیزهایی بگردید، بهتر است مقاله امروزِ وبلاگ سالیکامگ را از دست ندهید.

 

خرید اینترنتی از بازار چابهار

چابهار منطقه آزادِ سیستان و بلوچستان است و قبل از خرید مستقیم از منطقه آزاد چابهار باید بدانیم که به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای عمان، محل ورود بسیاری از محصولات هندی، پاکستانی و چینی به ایران محسوب می شود. طبیعی است که این اقلام و محصولات در چابهار با قیمتی بسیار مناسب تر از سایر شهرها، یافت می شود. در تور چابهار می توان انواع پارچه های محلی، کیف و کفش و لباس های استوک و برند دست دوم یا کیف و کفش را خریداری نمود. علاوه بر بازار پوشاک چابهار، این منطقه به دلیل برخورداری از کالاهای لوکس و انواع ظرف و ظروف آرکوپال و کریستال خارجی، معروف است. لوازم آرایشی، ادویه، چای، ماهی و مواد غذایی در چابهار با ارزان ترین قیمت یافت می شود. بیشتر بازارهای جدید در بلوار امام خمینی متمرکز شده اند و رفتن به آن ها کار را برای گردشگران، آسان کرده است.

 

مراکز خرید پوشاک در چابهار

در مراکز خرید چابهار یکی از اقلامی که عرضه خوبی دارد، پوشاک است. پوشاک هم همانطور که می دانید مشتمل بر لباس های مجلسی و لباس های معمولی و راحتی برای خانم ها و آقایان، کیف و کفش، عینک یا پارچه است. در چابهار بیش از همه، باید سراغ پارچه های محلی به خصوص سوزن دوزی، زری دوزی و صنایع دستی را گرفت. از سوی دیگر لباس های زیر در چابهار قیمت بسیار مناسبی دارند چون عموما به صورت عمده به فروش می رسند. دسته دیگر از پوشاک چابهار کیف، کفش، کاپشن، پالتو و لباس های دست دومی است که از کشورهای پیشرفته به چابهار وارد می شود. در ادامه توضیح می دهیم که هر یک از این اقلام را از کدام یک از بازارهای چابهار می توان تهیه کرد.

1. بازار پردیس چابهار

از مهمترین مراکز خرید از چابهار، مرکز خرید پردیس است که در کنار چند بازار پر طرفدار دیگر با استقبال بی نظیر مسافران تور چابهار مواجه می شود. در این مرکز خرید فروشگاه های زیادی وجود دارند که اقلام متنوعی را عرضه می کنند. در این میان پوشاک، از جمله کیف و کفش، رونق بیشتری دارد. از دیگر اصناف موجود در بازار پردیس چابهار می توان به وسایل الکترونیکی و دیجیتال به خصوص از نوع دست دوم، لوازم خانگی، لوازم آرایشیِ چند برند خاص و زیورآلات اشاره کرد. بازار پردیس چابهار از یک پارکینگ بزرگ در پشت مرکز خرید برخوردار است.

آدرس بازار پردیس چابهار:

بلوار امام خمینی، به سمت کنارک، 10 کیلومتر بیرون شهر، مقابل پارک چابهار. تلفن: 05435313816

 

2. بازار فردوس چابهار

بازار فردوس، اولین مرکز خرید از چابهار بصورت مدرن به شمار می رفت و در آن همه‌ی اقلام به دست می آمد. هنوز هم در مرکز خرید فردوس چابهار همه نوع محصولات رفاهی و مورد نیاز وجود دارد. در این بازار معروف از مراکز خرید چابهار می توان انواع پارچه، کیف و کفش و همچنین لوازم آشپزخانه از قبیل انواع ظرف ها، تنقلات، خوراکی، ابزار و لوازم آرایشی را خریداری نمود. بعضی از لوازم و مغازه های فردوس، اجناس ریز و درشت و جدیدی دارند که بسیار کاربردی و جدید است. بسیاری از گردشگران، علاوه بر خرید، تمایل دارند در این بازار بپلکند و محصولات متنوع آن را تماشا کنند.

آدرس مرکز خرید فردوس چابهار:

جنب اداره منطقه آزاد چابهار. تلفن:۰۵۴۳۵۳۱۲۵۰۰

3. مجتمع تجای صالحیار چابهار

بازار صالحیار از معروف ترین مراکز خرید چابهار است که به عنوان دومین مرکز خرید چابهار بعد از بازار فردوس شناخته می شود. صالحیار مرکزِ عمده فروشیِ پوشاک است و اجناس آن از بازار فردوس لوکس تر به نظر می رسد. به علاوه محصولاتی همچون کالاهای چینی، لوازم آرایشی، پتو، لوازم برقی، لوازم شکار و اقلامی مثل چای و غیره با قیمت مناسب در آن یافت می شود. قیمت اجناس بازار صالحیار، بسیار مناسب است. اگر به دنبال پوشاک هستید در مجتمع تجاری صالحیار، باید به طبقه دوم بروید که بر روی محصولاتی همچون لباس زنانه و مردانه، کیف و کفش، عینک آفتابی و لوازم آرایشی متمرکز شده است. در طبقه اول، لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی بیشتر به چشم می خورند.

آدرس مجتمع تجاری صالحیار چابهار:

بلوار امام خمینی، به طرفِ کنارک، 10 کیلومتری شهر چابهار، مقابل مرکز خرید فردوس. تلفن: ۰۵۴۳۵۳۱۲۷۲۷

4. بازار صدف چابهار

در خرید از چابهار بازار صدف از پر طرفدارترین مراکز خرید چابهار است که نه تنها گردشگران ایرانی که توریست های خارجی نیز رفت و آمد زیادی به آن دارند. این بازار از لوکس ترین مراکز خرید چابهار است و انواع مارک ها و برندها را عرضه می کند. در بازار صدف می توان پارچه های متنوع، انواع کفش و پوشاک زنانه و مردانه و اقلامی مثل چای و شکلات، لوازم خانگی و برقی معروف و لوازم الکترونیک مثل موبایل را تهیه کرد. نمایندگی بیشتر لوازم برقی در صدف حضور دارند. پر طرفدارترین اقلام بازار صدف، موبایل، صندل و لوازم آرایشی است. بازار صدف از لوکس ترین بازارهای چابهار به شمار می رود و همه اقلام موجود در آن جزو بهترین برندها و محصولات مصرفی محسوب می شود. بد نیست اشاره ای هم به گل فروشی های بازار صدف داشته باشیم که به این بازار رنگ و روی دیگری داده اند.

آدرس بازار صدف چابهار:

بلوار ریگی، منطقه آزاد تجاری چابهار. تلفن: ۰۵۴۳۵۳۱۳۵۰۰

جاذبه های چابهار و مکان های تاریخی چابهار

5. بازار تیس چابهار

بازاز تیس از جدیدترین مراکز خرید چابهار به شمار می رود که روز به روز رونق بیشتری می گیرد. اگر به دنبال لباس راحتی برای خانه هستید، در بازار تیس انواع متنوع این لباس ها را پیدا خواهید کرد و با دستِ پر به شهرتان بر خواهید گشت. در بازار تیس انواع چای و مواد غذایی به قیمت های مناسب یافت می شود. در این بازار، کالاها و برندهای مختلفی به چشم می خورد. در طبقه فوقانی تاجرهای چینی را می توان به چشم دید چون این طبقه در انحصار چینی هاست و آنجا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می شود. حتی اگر قصد خرید کردن نداشته باشید، تنها به دیدنش هم می ارزد. در طبقات پایین، مغازه داران ایرانی فعالیت می کنند و اقلامی همچون لوازم آرایشی و محصولات پلاستیکی را عرضه می کنند. در کنار این مرکز خرید، لوازم خانگی دست دوم نیز عرضه می شود. اقلامی همچون لاستیک ماشین، لوازم آرایشی، اسباب بازی، صنایع دستی و پتو را می توان از آنجا تهیه کرد و بازار چینی چابهار نیز در این مجتمع قرار دارد.

آدرس بازار تیس چابهار:

بلوار امام خمینی، مسیر کنارک، 10 کیلومتری بیرون شهر. تلفن: 054353133100

6. بازار ابریشم چابهار

بازار ابریشم از مراکز خرید چابهار است که طرفدارانی زیای دارد. در این بازار می توان لباس و پوشاک، زیورآلات، نقره و بدلیجات را تهیه کرد. به علاوه انواع کالاهای مصرفی مثل لوازم خانگی، محصولات آرایشی، محصولات صوتی و تصویری در بازار ابریشم به فروش می رسد. بازار ابریشم هر ماه، با برگزاری قرعه کشی، جوایز ارزشمندی به خریداران ارائه می کند. در این بازار اقلام دیگری مثل مواد غذایی عرضه می شود و مردم محلی و گردشگران نیازهایشان را از هایپرمارکت های آنجا برطرف می کنند. از دیگر اقلام موجود در این بازار می توان به لوازم دیجیتال اشاره کرد.

آدرس بازار ابریشم چابهار:

 بلوار امام خمینی، مسیر کنارک، 10 کیلومتری بیرون شهر.

7. دکه بازار چابهار

دکه بازار چابهار از سنتی ترین مراکز خرید چابهار است که به نام بازار فجر یا بازار سنتی چابهار نیز شناخته می شود. آن هایی که به پارچه ها و لباس های سنتی بلوچی به خصوص سوزن دوزی و پارچه های رنگارنگ علاقه دارند، عموما به دکه بازار مراجعه می کنند. خانم های بلوچی در این بازار به انداختن طرح و نقش با حنا بر دستان خود و خانم های گردشگر مشغول اند. در دکه بازار، فرهنگ بلوچی به معنای واقعی جریان دارد. صنایع دستی و سوغات چابهار مثل زری دوزی، داروهای گیاهی، حصیربافی، زیورآلات و محصولاتی از این دست توسط دست فروش ها یا در مغازه های به فروش می رسد و خرید از آن ها کمک زیادی به گردشگری پایدار و رونق گرفتن زندگی بومیان خواهد کرد.

در دکه بازار می توان بهترین برنج ها و ادویه جات هندی را تهیه نمود و در بازگشت به شهر و دیار، غذاهایی با عطر و طعم هندی و بلوچی را تجربه نمود. مردم محلی به خصوص مهاجران چابهار که در خانه های سازمانیِ نزدیک به بازار قدیم زندگی می کنند، معمولا مایحتاج ضروری مثل میوه و مواد غذایی را از آنجا تهیه می کنند.

فروشنده های دکه بازار مردمی خونگرم و خوش انصاف با اخلاقِ مثال زدنیِ مردمان بلوچ اند. مردمی که به دکه بازار مراجعه می کنند از اخلاق این کاسبان و قیمت های بازار رضایت کامل دارند.

آدرس دکه بازار چابهار:

بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی، پس از پاساژ دوستخواه.

8. بازار زن ها یا بازار مادر بزرگ ها در چابهار

بازار زن ها بخشی از بلوک بازار و از مراکز خرید چابهار است  که سرباز و سنتی به شمار می رود. در این بازار از یک سو می توان لباس های بلوچی خریداری نمود و از سوی دیگر می توان به سراغ ادویه جات، تمبر هندی و اقلامی از این دست رفت. در انتهای بازارِ زن ها، قهوه خانه ای به چشم می خورد که پیشنهاد می شود به آنجا بروید و کافه ای از نوعی متفاوت را تجربه کنید. در این قهوه خانه، حتما شیر چایی و پاکورا هم سفارش دهید.

آدرس بازار زن ها (مادر بزرگ ها ) در چابهار:

بلوک بازار یا بازار مادر بزرگ ها، بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی.

9. بازار تاناکورا مخصوص محصولات استوک در چابهار

تاناکورا به لباس ها و پوشاک دست دوم گفته می شود. این محصولات از قبیل پوشاک خارجی و مارکدار، اجناس استوک و کفش های برند و غیره است. در بندر کنارک این محصولات با اسکله ها و لنج ها آورده می شود و در مغازه ها و پاساژها و مراکز خرید چابهار عرضه می گردد. محصولات تاناکورا از بالاترین کیفیت ها برخوردارند و با استقبال خوبی مواجه می شود. انواع پوشاک مثل کاپشن مردانه و پالتوهای زنانه، کفش ها کتانی، کوهنوردی و کفش های ورزشی را می توان آنجا پیدا کرد. در این بازار، پوشاک نو نیز وجود دارد ولی از نظر قیمت، بسیار گران تر است.

10. مرکز تجاری الماس چابهار

مرکز تجاری الماس بر اقلامی مثل پارچه به خصوص پارچه های بلوچی و هندی و مواد غذایی متمرکز شده است. اگر به دنبال این نوع محصولات در مراکز خرید چابهار هستید بهتر است سری به بازار الماس هم بزنید.

آدرس مرکز تجاری الماس:

بلوار امام خمینی، به سمت کنارک، مقابل مجتمع تجاری پردیس.

طرز تهیه کراهی گوشت

خرید اینترنتی از منطقه آزاد چابهار ، مراکز خرید چابهار

در بلوار امام خمینی در شهر چابهارمدرن ترین وبزرگ ترین مراکز خرید چابهار احداث شده است که به تناسب طراحی شیک و جدیدشان، اجناسی لوکس و برندهایی معتبر را عرضه می کنند. این مراکز خرید به همدیگر نزدیک هستند و می توان با زیر و رو کردن آن ها، به مناسب ترین قیمت، کالاهایی ضروری مثل لوازم خانگی، ظرف و ظروف و کریستال، به خصوص برای زوج های جوان تهیه کرد.

1. بازار تیس در چابهار

اگر قصد خریدن کالاهای چینی، به ویژه انواع ظرف را دارید، توصیه می شود به مرکز خرید تیس بروید. همانطور که این بازار، پیش تر معرفی شد، از جدیدترین مراکز خرید چابهار به شمار می رود ولی خیلی زود رونق گرفته است و هم اکنون همه چیز در آن پیدا می شود. از لاستیک ماشین گرفته تا هر نوع ظرف شکستنی که مورد نیاز باشد در این بازار به خصوص طبقه مخصوصِ تجار چینی یافت می شود. بعضی از اجناس این طبقه برای اولین بار به چشمتان می خورد چون جدیدترین محصولات و اختراعات، آنجا یافت می شود.

آدرس مرکز خرید تیس در بخش قبلی ذکر شد.

2. بازار فردوس در چابهار

بازار فردوس از مراکز خرید چابهار مخصوص انواع لوازم خانگی و برقی و ظرف ها و دکوری های پیرکس و کریستال است. اگر نوعروس و نوداماد هستید، بهترین کار این است که کریستال ها و ظرف های چینی تان را از بازار فردوس تهیه کنید چون قیمت های آن بسیار مناسب تر از بازارهای بقیه کشور است. این بازار به بخش تجاری منطقه کیش حال و هوای دیگری داده است و هیچ گردشگری نیست که آن را نشناسد و در چابهار به آن سری نزند. بدون استثنا، همه با دست پر از آن بیرون می آیند. در کنار خرید کالاهای لوکس، در بازار فردوس، می توان انواع تنقلات و خوراکی های خوشمزه را تهیه کرد.

آدرس بازار فردوس چابهار در بخش قبلی ذکر شد.

3. بازار صالحیار چابهار

بازار صالحیار بازاری لوکس است که هر جنس لوکسی که بخواهید، آنجا پیدا می شود. انواع اقلام و برندهای معتبر جهانی در این بخش از مراکز خرید چابهار نمایندگی دارند. بسیاری از برندهای لوازم خانگی مثل بلاجیو، گلدن هوس، ارشیا، فوما و غیره در این بازار یافت می شود. قیمت این برندها و کالاهای لوکس در بازار صالحیار به طرز مشخصی از بقیه بازارهای ایران مناسب تر است. نکته ای که به خصوص در خرید محصولات برقی یا الکترونیکی باید مد نظر داشته باشید این است که پیش از اتمام تور چابهار، کالاهای خریداری شده را از بسته بندی خارج کنید و از درست بودن آن ها مطئن شوید چون بعد از برگشتن به شهر خودتان، تعویض این اقلام، بسیار دشوار می شود.

4. بازار صدف در چابهار

بازار صدف از لوکس ترین مراکز خرید چابهار است که در آن اجناس درجه یک و لوکس، فراوان است. انواع لوازم برقی و لوازم آشپزخانه، از برندهای معتبر در این بازار مدرن و با کیفیت وجود دارد و به راحتی می توان از میان گزینه های مختلف، کالای مورد نیاز خود را با نازل ترین قیمت تهیه نمود.

5. بازار چینی های چابهار

در خرید از بازار چینی ها در چابهار، عمدتاً پوشاک و کفش چینی و لوازم منزل و ابزار و لوازم خودرو و…برای عرضه ارائه شده است و حتما کسانی که از چابهار و منطقه آزاد چابهار بازدید می کنند توصیه می‌کنیم محصولات بهترین بازار چینی چابهار رو از دست ندهند..! شما میتوانید از این صفحه عکس های بازار چینی ها در چابهار را مشاهده کنید.

مراکز خرید سنتی چابهار

علاوه بر بازار زن ها ( بازار مادربزرگ ها) و دکه بازار که در مطالب بالا به آن ها اشاره شد، بازارهای دیگری نیز در بخش سنتی چابهار به چشم می خورد. در بافت سنتی شهر، بیش از همه، بلوک بازار اهمیت دارد که مشتمل بر بازار زرگرها، بازار ماهی فروشان، بازار ادویه فروشان و البته چند بازار لوکس است. بازار سنتی چابهار را بیشتر مردم محلی می شناسند و گردشگر کمتری آنجا یافت می شود. با این حال خوب است بدانید که قیمت ها در این بازار، از بقیه بازارهای چابهار پایین تر است. انواع لباس های محلی، ادویه های تند و تیز و از همه مهم تر غذاهای خیابانی در بازار سنتی جلوه گری می کند. بد نیست به بعضی از این بازارها به صورت مستقل اشاره کنیم ولی پیش از آن توصیه می کنیم حتما از غذاهای خیابانی چابهار و نوشیدنی هایی که جلوی چشم خودتان برایتان آماده می شود، امتحان کنید.

1. بازار زرگرها در چابهار

بازار سنتی کوچه و بازارهای مختلفی دارد که یکی از آن ها به صنف طلافروشان اختصاص دارد. طلاهای بازار زرگرها، زرق و برق دیگری دارد و با طلاهای معمولی خیلی فرق می کند. انواع طلاهای هندی و طلاهای سنگین وزن در بازار می درخشد. برای رفتن به بازار طلافروشان باید پارک بهار را پشت سر بگذارید.

2. بازار لته در کنارک

در بازار لته در بندر کنارک می توان همه گونه وسایل طبیعت گردی مثل تجهیزات اسکی، کوهنوردی و سایر تجهیزات ورزشی را با قیمتی مقرون به صرفه تهیه کرد. از جاذبه هایی که به این مرکز خرید چابهار نزدیک است، می توان به گِل افشان ها در 10 کیلومتری شهر چابهار اشاره کرد.

3. بازار ماهی فروشان چابهار

بازار ماهی فروشان از مراکز خرید چابهار و در  بخش جنوبی شهردر بافت قدیمی آن قرار گرفته است. هیچ کس نباید در چابهار، این بازار را نادیده بگذارد. گشتن در بازار ماهی، هم آشنایی با شغلِ بخش زیادی از مردم بومی است، هم نوعی تور غذا و شکم گردی محسوب می شود. این بازار چند متر بیشتر با ساحل، فاصله ندارد. بازار در واقع از دو سوله کوچک و بزرگ تشکیل می شود که در آن انواع ماهی های یخی یا تازه به فروش می رسد. این بازار از اول صبح تا ظهر بر پاست. اگر تمایل داشته باشید، ماهی را همانجا برایتان تمیز می کنند، فیله می کنند و تر و تمیز تحویلتان می دهند. در سفر به چابهار، حتما سری به این بازار بزنید و طعم متفاوت ماهی های این شهرستان را امتحان کنید. رستوران های چابهار نیز مواد اولیه برای غذاهای دریایی شان را از همینجا تهیه می کنند.

4. بازار ادویه فروشان در بلوک بازار چابهار

در بازار ادویه فروش ها در بلوک بازار چابهار می توان انواع ادویه های تند و تیز هندی و زاهدانی را تهیه نمود. امتحان کردن این ادویه ها در غذاهایی مثل خوشت، کتلت، کباب و سوپ، چنان عطر و طعمی به آن ها می دهد که تا آخر عمرتان طرفدار پر و پا قرص این ادویه ها می شوید.

برای آشنایی با تمامی جاذبه های شهرستان بهتر است حتما مقاله « جاهای دیدنی چابهار » را مطالعه کنید تا با آدرس و اطلاعات آن ها آشنا شوید.

خرید اینترنتی پوشاک از چابهار، خرید عمده از چابهار، خرید اینترنتی از بازار چابهار، بازار استوک چابهار، خرید از چابهار نی نی سایت، لیست قیمت اجناس در چابهار، بازار تاناکورا چابهار، بازار پوشاک چابهار، لباس کیلویی در چابهار، پخش عمده لباس چابهار، قیمت کفش در چابهار، مرکز خرید لباس هندی در چابهار، از کجا لباس کیلویی بخریم، پخش عمده لباس چابهار، قیمت لباس کیلویی، لباس کیلویی زاهدان، بازار چینی های چابهار، خرید اینترنتی از بازار چابهار، قیمت کفش استوک در چابهار، لباس بچه گانه چابهار، بازار چابهار لوازم خانگی، شب بازار چابهار، بازار چابهار منطقه آزاد، بازار صدف چابهار، از چابهار چی بخریم، بازار چابهار لوازم خانگی، بازار تیس چابهار، مجتمع تجاری صدف، ساعت کاری منطقه آزاد چابهار، موبایل صدف چابهار